markarbete

Granit fick vila igår var iväg hela dagen.
Men dag så blev det markarbete. gick bra emellan åt. Hade inte på martingalen så då hade han huvudet uppe i himlen typ när han stressade upp sig vid galoppen & hade lite damp. Skulle bara ta höger galoppen hela tiden. & hoppade & studasde åt sidan när jag skulle glaoppera. Men efter att jag lugnat ner honom gick det bättre. Gjorde lite skänkelvikning i skritten & mkt volter. Traven blev mkt volter & tempoväxlingar.
Sen travade jag över lite bommar, & i galoppen galopperade jag över bommar, & sen red jag i en 8:a med ett hinder på 30-40 cm där han skulle byta galopp. gick kanon bra.
Sen hoppade jag ett räcke på 40-50 cm.  rev 2 gånger i rad i vänstergaloppen han typ är för slö med sina bakben. för han kom rätt hela tiden.
Sen så har jag tvättat & städas transporten fixar´t & grejar, & rebecka har tagit bort namn på transporten uppe på taket :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0