hoppning

Idag så tömkörde jag först Tiki, det är en stall ägarens unghäst som Granit går med.
sedan fixade jag hinderna jag skulle hoppa, blev galoppbommar, travbommar och någon som var upphöjd. Sedan ett kryss & en oxer med 2 blåa tunnor under.
Tycker han skötte sig riktigt bra idag, fin form hela tiden utan tjafs!
Travade fint över bommarna, slog i lite ibland, sedan galopperade jag endel över bommarna gick inte alls bra i början , men efter ett tag fattade han att man inte kan vara slö i benen och släpa dem efter sig. Så sen gick det riktigt bra :)
Sedan hoppade jag krysset gick jätte bra det med.

Han hade lugn & trevlig galopp idag & sänkte även ner huvudet & hals ibland.
Sen skulle vi hoppa oxern, kom jätte bra & var verkligenmed han  sen bara tvätnitar han, haha & river hela hindret.
Knashäst, Efter typ några försök så hoppar han över som tusan. Han tyckte väl det var lite läskigt. Men man fick verkligen rida honom hela vägen & vara med på att han skulle svänga åt sidan eller stanna.
Han blev rätt svettig, men var så himla kvaft ute.
Imorgon blir det ute ritt, men ska först till börjes  köpa kraftfoder sedan hämta hö.


en drogad Granit när veterinären raspat tänderna på han :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0