Lasseträning

Idag var det hoppträning för Lasse. Tyckeer det gick bra, var i den sista gruppen så det började bli mörkt + att vi var ute & hoppade. har aldrig hoppat när det varit mörkt så han tyckte inte riktigt om det. Så blev lite vägran på en oxer, men sen efter ett par gånger så gick det kanon. Red först fram genom att trava över bommar, sen upphöjda bommar. gick super när jag skötte mitt. haha Sen galoppera över bommar. första gången gick bra & andra gången drog han med typ alla bommar kändes det som. haha
Sen hoppade vi över oxer, sen till slut var deet en bana på 6 hinder.

Gick bra tyckte jag :), vet inte hur högt det var kanske 80-90 cm eller något ?
Nu ska jag öva på att rida rakt emot hinderna & inte krabba med hästen utan bara sitta där och så ska han få bestäma när han ska hoppa av, för han orkar inte liksom att jag vill att han kanske ska rida närmare hindret eftersom han är å pass grön ännu. Och sen rida rakt efter också & få ihop honom med en bra galopp sen sakta av.
Sen ska jag öva på lite galopp ombyten över bommar :)
Gick inte så bra att filma för blev mörkt snabbt. så blev små korta när jag red fram över bommarna i trav.
Nästa gång det är träning blir det iaf inomhus :D skööönt :)



min älskade häst <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0