hopptävling

idag var jag på klubbtävling i hoppning. han var stressad när jag tog in honom ifrån hagen kände jag.
han gick på transporten men i transporten gick han sidled & kunde inte vara stilla. likaså när jag körde till tävlingen & sen när han stod i transporten 1 timme där. lät som tusan över hela tävlingen. men direkt när man kommer till han är han kanon lugn..
Hoppasde iaf 70 cm han rev ett hinder han kom jätte nära & han är inte snabb med bakbenen än så han drog med sig bommen. men jätte nöjd med honom iaf :)
sen var det 80 cm med omhoppning. hade 12 fel i grunden, rivning. han rev 4 av 8 hinder. hehe & bara räckern. han var rätt trött så därför han rev. oxarna hoppade han verklign riktigt bra, tog i som tusan & flög över dem. det var mycket mer snärva svängar i denna klass & måste VERKLIGEN träna på svänga i galoppen för han är skit seg så kommer fel på jätte många hinder..
Men jag är nöjd med dagens tävling :D
sen när jag kom hem så åt jag sen vidare & bytte golvet på transporten, älskling & pappa hjälpte mig :D
tog max 1 timme att byta :) har tjärat in nedre delar & golvet så det inte ska såga åt sig vatten. så tar en liten stund innan det torkar. men på onsdag sätter vi fast golvet med vagnsbultar så det sitter på plats , sen är det bara att köra igen :)
eller får inte köra med transporten egentligen för att skatten är inte betald, förra ägaren skulle betala den enligt LAG. men det har dem inte gjort. och jag tänker inte betala. så nästa gång dem inte betalar nästa månad så får dem kronofogden på sig. haha ! kan dem ha..
ska iaf måla väggarna sen någon gång vita invändigt. & fixa en lampa så det blir ljusare.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Sv: Hihi, ja det var superhärligt och han var verkligen nöjd! :D

2011-09-17 @ 19:22:56
URL: http://nobleride.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du vet att det är du som kör den som åker på böter va? din skyldighet att se till att den är skattad som ägare. Kostar max 300 kr o året.. Som du kör nu så blir det inte kul om du blir stoppad av polisen!

2011-09-20 @ 22:09:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0