ridning + lastträning

Idag red jag äntligen, va länge sen känns det som :O
han hade damp i den nya hagen & sprang runt med sn kompis & sparkade & flög. så han var lite svettig när jag tog in honom.
Hoppade iaf idag, eller markarbete var det. tog det rätt lugnt & kort pass för han redan var svettig. han gick kanon bra hela tiden, dock ville han inte lyfta på benen idag när vi galopperade över bommar som var lite upphöjda. så dem rev han såklart ner efter ett tag. men klarade det bra i början iaf.
Traven var fin & hade bra form flyttade sig bra för skänkeln också :)
Sen när jag ridit klart var det lastträning på G med honom. Och tyckte det gick skit bra idag :D övade i 20 min kanske, men fick in han på 10 min max. sen så ibland så stod han bara stilla 1 sek sen flög han ut, & så höll jag på tills han stod helt stilla någon minut.
det enda problemet jag har nu är att jag inte kan gå in i transporten tillsammans med honom. utan då backar han, det knakar typ i transporten. är ju ingen ny transport.
Men om jag pratar jätte högt sen säger backa då går det lite bättre iaf :)
Imorgon blir det träning ifrån marken, lastning & ridning om jag orkar :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0