uteritt + lastning + markarbete

Idag red jag ut en runda med Granit 1h 20 min. mkt skritt. han var jätte duktig & inte speciellt rädd. mötte traktor med släp & mkt bilar. han brydde sig inget alls :)
Sen senare på eftermiddagen kom Anina som häjlper till med markarbete & lastning. lastade först & han gick in direkt med mig men sen så backar han ut dirket & så men gick bra emellan åt faktiskt. men sen skulle dem testa att stänga där bak vilket inte gick han kastade sig ut då.  men tränade iaf på det i 40 min.
sen så blev det markarbete för de är de han behöver!
så blir markarbete innan vi kan köra någonstans med honom mer. men ska träna på att lasta också varje dag nästan bara så han står stilla i transporten & inte backar ut förrens jag vill det.
men först ska jag bli hans ledare  , vilket jag inte är nu. han kan springa övver mig om han skulle vilja det. det är han som är kungen enligt honom , kan man inte tro när man ser honom i hagen eller när man rider honom.
men i hantering är han en annan häst.
blir mkt jobb framför mig,men ska bli kul faktiskt :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0